1000 مدرسه فوتبال در سطح کشور فعال است/ به قراردادهای خارج از فضای فوتبالی نظارتی نداریم http://ardabilfootball.com fa 1000 مدرسه فوتبال در سطح کشور فعال است/ به قراردادهای خارج از فضای فوتبالی نظارتی نداریم http://ardabilfootball.com/fa/index.asp?p=NEWSVIEW&id=39 به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان اردبیل به نقل از خبر گزاری فارس محمدحسین علیزاده  در حاشیه فستیوال فوتبال پایه مدارس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: فستیوال مدارس همه ساله به صورت شهرستانی سپس استانی در فصل تابستان با حضور تیم‌های منتخب شهرستان‌ها و استان‌ها برگزار می‌شود که امروز در استان اردبیل این فستیوال به صورت استانی در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: ما در 31 استان کشور این فستیوال‌ها را در حال برگزاری داریم که امیدواریم  در پایان این فعالیت ورزشی بتوانیم 500 نفر منتخب این فسیتوال استانی را در رامسر و ماه آینده میزبانی کنیم تا فستیوال کشوری مدارس فوتبال و پایه برگزار شود.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران گفت: در حال حاضر در بیش از هزار مدرسه فوتبال در کشور صدهزار علاقمند به فوتبال در گروه پایه فعالیت می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: برای گروه دختران نیز با حضور 24 استان نظیر این فستیوال برگزار می‌شود که البته برای دومین بار است که فستیوال مدارس فوتبال دختران در کشور برگزار خواهد شد که 21 تا 24 شهریور ماه برای دختران و 16 تا 19 شهریور ماه نیز برای پسران در رامسر این فستیوال به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا 50 منتخب این فستیوال به تیم ملی زیر 14 و 12 سال دعوت شده تا در اردوهایی که برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران در مورد قراردادی که با چهره‌های برجسته فوتبال پایه از سوی باشگاه‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: اگر این قراردادها سازگار و مطابق با نظر فدراسیون فوتبال و در چارچوب لیگ باشند هیچ ایرادی ندارد اما جالب است بخشی از این قراردادها به صورت خانوادگی و خارج از ضوابط فدراسیون به امضا می‌رسد که در اغلب موارد والدین نقش‌آفرین اصلی هستند که در این زمینه ما هیچ نظارت و تعهدی را نداریم.

علیزاده با هشدار به برخی از خانواده‌ها در باب انعقاد چنین قراردادهای بدون پشتوانه قانونی بیان کرد: ضروری است در این زمینه دقت نظر انجام شود تا برخی از ایرادات و اشکالات زمینه سوءاستفاده‌های احتمالی را فراهم نیاورد.

 

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته فوتبال پایه کشور و استان اردبیل با سرمایه‌گذاری‌های خوب و حمایتی که فدراسیون فوتبال انجام داده در حال توسعه است به طوری که ما برنامه‌ریزی کردیم تا سامانه مدارس فوتبال در آکادمی و باشگاه‌های مختلف راه‌اندازی شود تا با استعدادیابی که با همکاری ناظران انجام می‌شود بتوانیم در این زمینه استعدادهای منحصر به فرد را شناسایی کنیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران عنوان کرد: البته تعداد مدارس فوتبالی که به صورت غیرقانونی و خارج از ضوابط فعالیت می‌کنند به شدت کاهش یافته چرا که مسؤولان این مدارس به این نتیجه رسیدند که راه معرفی بازیکنان منتخب و برتر به تیم‌های ملی پایه مسیر اصلی از همین فستیوال‌هایی است که به صورت استانی برگزار می‌کنیم.

علیزاده گفت: ما در آکادمی با هدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در تربیت و تعالی این کودکان و نوجوانان دوره‌های پیشگیرانه برای مدیران و مربیان مدارس فوتبال برگزار می‌کنیم که امیدواریم باشگاه‌ها نیز با بها دادن به تیم فوتبال پایه خود آکادمی را در این زمینه کمک و همراهی کنند.

]]>